În ziare, la tv, chiar şi în pălăvrăgelilor madamelor, când dai de "Vuitton" sau "D&G", te prinzi care e contextul: e vorba, desigur, de pitzipoancele ce dau n mii de euro (din banii lor sau ai altora) pe genţi de firmă, pantof şi rochii. La fel e şi cu Gucci ori Prada.
Şi atunci madamele schiţează o expresie de dispreţ, revoltate pe frivolitatea fetelor ce poartă vuittoane.
Brand-urile acestea au devenit sinonime cu fiţele, cocalarismul, pitzipoancele.
Adrian Boholţan a remarcat că imaginea acestor firme este pătată de unii oameni prin modul lor de a obţine banii şi prin incultura lor.
defapt...
vorbim despre industria modei, despre designeri, despre muncă şi oameni care s-au remarcat şi după trecerea anilor, despre case de modă celebre, uimitoare prin creativitatea şi frumuseţea creaţiilor lor.
accentuez: muncă.
E drept că există pitzi care-şi iau vuitton ca să meargă-n bamboo să fie miştoace.
Deasemenea, e drept că pare o cruzime să dai n mii de euro pe aşa ceva.
Căci e vorba de modă... de muncă, creativitate, artă.
Eu zic că hai să analizăm de două ori.
Chestia asta are două tăişuri, aşa că e cam greu să-mi dau seama de partea cui să fiu. Totuşi, vreau să accentuez bariera între ce e kitschos şi ce e... true.
5 comentarii:
mda..da' cand o pitzi isi ia un Vuitton sau Gucci, ea posteaza n mii de poze pe hi5 sa-si arate achizitiile
iar cand o lady isi cumpara asa ceva, nu face tam tam despre asta
parerea mea:)
vina lui vuitton e ca multe fete nu mai stiu ce sa faca cu banii. :) Multe prefera paradoxal fake-urile, doar asa...ca'i cool. :D
@ Rae:
da, da, cred că despre lady şi pitzi e vorba.
Si cu Hermes Birkin tot asa,din pacate.A devenit la noi un accesoriu extrem de snob.Jackie Kennedy nu cred ca ar fi purtat-o la o pizza la jumatate de pret in oras,cum fac 'vedetele' noastre.
din pacate moda nu mai e o arta ci o unealta a societatii de consum. Arta e pentru cine mai apreciaza...in rest, cu cat mai multe vanzari, cu atat mai bine pentru designeri si aceia pt care lucreaza.
Trimiteți un comentariu