13.06.2009
cărţi (ajutor)
Dragilor, spuneţi-mi nişte de titluri de cărţi care merită citite: favoritele voastre, care v-au impresionat, care v-au bucurat zilele, v-au făcut o revelaţie, capodopere, şi aşa mai departe.
Vreau să-mi fac o listă cu cărţi interesante de citit pe vara asta.
Vă mulţumesc mult de tot dacă faceţi asta pentru mine. :)
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
17 comentarii:
Nu prea stiu ce iti va place, dar eu vara asta mi-am propus sa citesc neaparat
1. Nikos Kazantzakis - Zorba Grecul / Hristos Rastignit a 2-a oara
2. Bulgakov - Maestrul si Margareta
Acum cartile care mi-au fericit uneori zilele:
1 Marc Levy si Nickolas Sparks sunt perfecti pentru acele zile lenese de vara cand vrei o comedie romantica unde sa regizezi tu totul.
Ar mai fi John Fowles cu a lui carte "Magicianul" --> este cartea mea favorita. E plina de psihologie, mituri, rasturnari de situatie incat chiar si la final nu stii ce sa crezi. Este o carte completa, ce satisface multe gusturi mai ales ale celor dornici de a cunoaste.
Pe moment, fiind dimineata, doar de acestea imi aduc aminte. Zi faina!
incearca chestii autohtone.
marin preda- cel mai iubit dintre pamanteni
si eliade- noaptea de sanziene
Mie mi-a plăcut Sven Hassel cu ale sale memorii de pe front.
marin preda - cel mai iubit dintre pământeni
mircea cărtărescu - pururi tânăr , înfăşurat în pixeli
torturaţi-l pe artist - joey goebel
recviem pentru un vis - jubert selby jr
despre ploaie - martin page
sper c-am fost de ajutor.
>:d< .
Cervantes, Don Quijote;
Gogol, Taras Bulba...
martin page- m-am hotarat sa devin prost. Usoara cartea, merge intr'o noapte.
mircea cartarescu- de ce iubim femeile. Asta cred ca o sa'ti placa in mod special.
Contesa Dracula - Javier Garcia Sanchez [a aparut si filmul];
Labirintul - Kate Mosse;
Sepulcrul - Kate Mosse;
Lorelei - Ionel Teodoreanu si tot de el La Medeleni;
Mataniile - Florence Barclay [o carte foarte sensibila];
Lolita - Vladimir Nabokov;
Mesagerul - Hartley;
Domnisoara Christina - Eliade [o nuvela foarte frumoasa] si tot de el: Sarpele si daca tot vorbim de Eliade, uite alte titluri: Romanul adolescentului miop si La tiganci;
Colectionarul de istorie - Elizabeth Kostova;
Ehigma Otiliei - George Calinescu;
Jurnalul unei fete greu de multumit - Jenny Acterian [e chiar jurnalul ei; mi-a placut foarte mult];
Katia-Demonul albastru - Martha Bibescu;
si desigur te sfatuiesc sa citesti cele 6 romane ce-i apartin lui Jane Austen.
Kira-Kira - Cynthia Kadohata
Lectura placuta >:D<
Fratii Karamazov - dostoyevsky - UN MUST
iti recomand J.D. SALINGER : "De veghe in lanul de secara" pentru originalitatea nararii
Eu ti-as recomanda sa citesti :
Memoriile unei Gheise ( A. Golden ) - o carte superba, se vede cu cata delicatetea a manuit scriitorul condeiul.
De veghe in lanul de secara ( J.D.Salinger ) - e vorba despre viata unui adolescent rebel
Mie mi-a plăcut carea "Fight Club" de Chuck Palahniuk.
"Naked Lunch" de William S. Burroughs e o capodoperă de suprarealism fracturat, şi merită cel puţin o încercare (deşi poate fi greu de urmărit)
"Hitchhiker's Guide to the Galaxy" e o capodoperă a umorului englez. Am văzut recent o traducere în română pe piaţă but really, versiunea engleză rămâne supremă.
Asta-i tot ce am acum.
Memoriile unei gheise de arthur golde
soni de andrei ruse
:p
spor la citit >:)
Simone de Beauvoir-Toti oamenii sunt muritori (viata printre muritori a unui...nemuritor)
Mircea Eliade-Huliganii (neaparat!)
Simone de Beauvoir-Amintirile unei fete cuminti (jurnalul unei fiinte extrem de interesante+atmosfera din Franta anilor '20)
Alain Fournier-Cararea pieduta (numai buna pentru varsta ta)
Emil Cioran-Pe culmile disperarii (pentru ca in unele momente ale vietii ti se vor parea extrem de adevarate ideile de acolo, cel putin asa mi s-a intamplat mie
Casanova-Memorii (pana sa citesc aceasta carte, avem o parere deformata despre marele seducator)
C. Manolache-Scanteietoarea viata a Iuliei Hasdeu (biografia romantata a unei existente tragice+versuri in franceza!)
George Calinescu-Enigma Otiliei; Cartea nuntii (cred ca se studiaza la liceu; imi plac romanele lui Calinescu deoarece au o atmosfera aparte)
Ionel Teodoreanu-La Medeleni; Bal mascat (cu personaje de care te vei indragosti)
adagio.tim@gmail.com
Lucian / Timisoara
PS. Sa alegi si din lista mea o carte :)
"accidentul" de mihail sebastian:)
o sa'ti placa sigur!
Stephen King - The Shining (filmul e fainut, dar cartea e mortala).
George Calinescu - Cartea Nuntii
Alexandre Dumas - Laleaua Neagra... Din pacate doar astea le-am citit mai recent si doar astea merita mentionate (parerea mea).
Pe langa cele care s-au spus deja, am sa adaug
"Delirul" de Marin Preda
"Sa nu ma parasesti" - Kazuo Ishiguro
"Parfumul" - Patrick Suskind
"Adio, arme" - Hemingway
"Madame Bovary" - Flaubert
"Invitatie la vals" - Mihail Drumes...
si.. impreuna si cu cele mentionate mai sus, cred ca ai ce citi vara asta :)
Aventurile lui Tom Sawyer de Mark Twain ..Merita citita ..
Trimiteți un comentariu