02.08.2009

simplu, de la ţară

Din maşină, din cauza geamurilor fumurii şi a capotei, vederea e atât de îngrădită! Ar trebui interzise maşinile pe drumurile de ţară, pe şoselele ce au în dreapta şi în stânga dealuri, ce la ora 7 seara sunt pictate cu nuanţe de portocaliu, galben şi roşu, toropite parcă după o zi de joacă.
De pe bicicleta mea verde văd toată minunăţia de câmp. Câmp cu păpuşoi (porumb), câmp cu roz-marin, cu mentă şi, mai ales, câmp îmbrăcat cu floarea-soarelui.
La ţară e prea frumos.
Unii copii sunt simpli. Ştiţi voi, genul acela de oameni simpli care-ţi zâmbesc sincer şi nu-ţi observă tricoul şifonat, continuînd astfel cu supoziţii şi judecăţi. Ei nu judecă.
Şi sunt puri. Uite, ca Alexandru, de exemplu, un copil ce trece pe a şasea, mai micuţ de înălţime, şi frumuşel foc, gingaş. Ali vorbeşte entuziasmat şi lent, şi are genul acela de zâmbet ce, pur şi simplu, luminează.
Şi cât e drăgălaşi sunt oamenii ăştia simpli!
Momentan mă dor braţele, spatele, picioarele, după atâta biciclit. Dar nu, asta nu e durere fizică! Seara ajung în camera mea, de la bunici, şi mă ghemuiesc în pat şi citesc Zorba Grecul. Nu, nimic nu e mai frumos decât să citeşti, să te dai cu bicicleta, şi să fii înconjurat de atâta sublim.
Încerc să ignor petele ce ar putea dăuna acestul tablou perfect. Hei, până la urmă, nimic nu ar fi atât de frumos pe cât ni se pare dacă nu ar exista şi urît, şi rău.

11 comentarii:

Anonim spunea...

Ce frumos! Exact asa m-am simtit si eu ieri la bunica. Gradina fantastica cu legume si porumb pentru copt, mingea si gogosile cu dovlecei! ooo copilarie si lucruri simple, natura.

Mi-a placut mult cum ai scris :)

Anonim spunea...

ah ce pacat ca ai mei bunici stau in oras si nu pot spune ca am mers la tara (desi a cam trecut de mult varsta )
ai dreptate, nimic nu e mai frumos sa te dai cu bicicleta si sa "privesti privelisti"

jorjh spunea...

"Câmp cu păpuşoi (porumb)"

*ahem* Alo alo domnisoara, traditii culturale si regionalisme nimic? cuvantul pe care il cauti e CUCURUZ. Permite-mi sa demonstrez: MA DUC SA MANC CUCURUZ FIERT, am incheiat demonstratia.

Vania spunea...

Înseamnă, prin deducţie, că trebuie să fie multă frumuseşe pe lume!

fbogdan1988 spunea...

Frumos scris. Mai ca mi s-a facut dor de "tara" mea.

Sunt lucruri simple...de care, din pacate, nu am reusit sa ma mai bucur in ultimul timp.

Succes, Alle.

Everzor spunea...

Nimeni nu te opreşte din a face ceea ce doreşti tu cel mai mult, făcându-te fericită. Vei rămâne mereu om şi vei fi şi mai om dacă ştii să îmbini profesionalismul cu viaţa simplă. Bravo.

allé spunea...

@ sunflowerluv:
welcome pe blogul meu!
ma bucur ca te-ai simtit si tu asa. unique feeling :]

@ marius:
pai..daca esti mare, nu mai ai nevoie de mers la bunici, ca exista concedii...ti le faci cum vrei tu.

@jorjh:
păpuşoi, dragă! noi vorbim moldovineşte

@vania:
este, este!

@bogdan fechită:
take a time for your own si fa... ce te bucura

@everzor:
hei, comentariul asta se potriveste la articolul "Vrei. Poti?" :)

windwhisperer spunea...

:) " Copilaria cu genunchii zagariati l-ar fi (TE) :) calauzit pretutindeni , din pom in pom , ca pe un voievod orb , prin potecile cucernice ale norodului sau "
bucura-te de vacanta la bunici...ulita copilariei :):)
xxx, j.

Liviu spunea...

De ce esti tu atat de complicata incat oamenii de la tara sunt transformati in oameni simpli? Ce inseamna "oameni simpli" in comparatie cu tine, care din excurs reiese ca esti prea complicata pentru ei si ca le admiri simplitatea, ca intr-un roman al lui Rebreanu?

allé spunea...

Compar oamenii 'complicati' pe care-i vad... oamenii aia ce judeca, si te vorbesc de rau, si au invidie, si toate epitetele astea triste. Pentru ca vad preaaaa multi in jurul meu... si pentru ca, poate, fac si eu aceleasi lucruri ca ei... dar... sper sa nu!

allé spunea...

Si nu sunt -prea complicata pentru ei-. Ma simt atat de fain si simplu in preajma lor.